Geen levende Kerststallen in Eindhoven

6 december 2007

Geen levende Kerststallen in Eindhoven

De SP kreeg, zoals alle partijen, een brief van de Partij voor de Dieren met de boodschap dat het gebruik van levende dieren in Kerststallen uit den boze was. Dieren kunnen in deze onnatuurlijke omgeving niet hun normale gedrag vertonen, dat leidt tot stress en bovendien is er reƫel gevaar voor vandalisme en brandstichting.

Bernard Gerard vroeg in het vragenhalfuur of er de laatste vijf jaar in Eindhoven levende kerststallen geweest waren, of daarvoor vergunningen afgegeven waren, welke vergunningen dat zouden moeten zijn, en of er nieuwe verzoeken lagen.

Het antwoord op al deze vragen was nee en de vergunning in kwestie (maar dat is hypothe-tisch) zou de APV geweest zijn (de bepalingen omtrent openbare orde en veiligheid). In een stedelijke omgeving als Eindhoven komt een dergelijk antwoord niet als een verrassing, maar we wilden het toch even weten. Levende dieren in een Kerststal lijkt ons ook niks.

Inmiddels is de Partij voor de Dieren op de hoogte gesteld.