Tweede Kamerfractie SP verwelkomt nieuwe SP-leden

6 november 2007

Tweede Kamerfractie SP verwelkomt nieuwe SP-leden

Dit was één van die dagen dat je trots bent om lid van de SP te zijn. De Tweede Kamerfractie had alle nieuwe leden (van na 1 januari 2007) uitgenodigd in het gebouw van de Tweede Kamer om kennis te komen maken.

Bij binnenkomst van het gebouw kwam je al meteen in een warm nest terecht. Alles was tomaatrood versierd met o.a. ballonnen en posters. Ook stonden er allerlei kraampjes met informatiemateriaal.

kraam met informatie

En natuurlijk stond de koffie klaar. Ook kon je met een kamerlid op de foto en Jan Marijnissen signeerde zijn boeken. Zo’n 500 mensen hadden aan deze uitnodiging gehoor gegeven. Jan Marijnissen verwelkomde de mensen en daarna was het mogelijk om door het gebouw rondgeleid te worden en kon men, in de zalen waar door de week de commissievergaderingen plaatsvinden, de kamerfractieleden vragen stellen.

Op hun beurt vroegen de fractieleden aan de bezoekers om te reageren op het gevoerde SP-beleid. Kennelijk voelden de bezoekers zich goed op hun gemak, want er ontstonden leuke discussies. Maar trots was ik omdat een groot aantal van de bezoekers 55-plusser was. En dat is toch geweldig. Je bent 55-plus en je kiest er nog voor om lid van een politieke partij te worden. En dan niet zomaar een partij, maar een partij die actieve betrokkenheid hoog in zijn vaandel heeft. Onder het genot van een drankje en luisterend naar muziek werd de dag succesvol afgesloten.

Marijke Kamphorst