Snelle start steunpunt Jagershoef

28 november 2007

Snelle start steunpunt Jagershoef

Sinds 1 november heeft Eindhoven steunpunten, waar bewoners terecht kunnen voor inloop, overleg, en voorlichting over leefbaarheid en veiligheid in de eigen buurt.

Uit de buurtthermometer blijkt dat Jagershoef een wijk is die extra aandacht kan gebruiken. Volgens deze buurtthermometer zit Jagershoef in de gevarenzone. De buurt telt veel ouderen en heeft gemiddeld veel lage inkomens. Door extra aandacht proberen we de wijk gezonder en leefbaarder te maken.

Welzijn Eindhoven was de grote inspirator om een informatiepunt te starten en heeft samen met het leefbaarheidsteam besloten een steunpunt in te richten. Hans Oostendorp, van de dienst DMO projectleider Steunpunten gemeente Eindhoven, heeft zich in gezet om ons te voorzien van de benodigde middelen. Samen met professionals, de verschillende wooncorporaties, buurtverenigingen en niet te vergeten de vrijwilligers gaat dat zeker lukken.

Vrijwilliger op foto; Theo van Doremalen Wil Pelgrom Tineke Tilborghs

Op 21 november was het zo ver. Wethouder E van Merrienboer opende het steunpunt in Jagershoef. Met het aansnijden van een taart was de opening een feit met een hapje en drankje hebben we nog lang na gesproken over hoe we het steunpunt voor de bewoners van Jagershoef een succes kunnen laten worden. Aan de inzet van de vrijwilligers uit Jagershoef te zien zal dat zeker goed komen.

Tineke Tilborghs