Werkbezoek onderzoekscommissie onderwijs

7 oktober 2007

Werkbezoek onderzoekscommissie onderwijs

Momenteel houdt een onderzoekscommissie van de Tweede Kamer zich bezig met de vraag hoe het gelopen is met de invoering en implementatie van de Tweede Fase, het Nieuwe Leren, de Basisvorming en het VMBO. Deze commissie houdt in den lande voorgesprekken en werkbezoeken om zich van de problematiek op de hoogte te stellen. Om tot voorgesprekken met "het werkveld" te komen heeft de commissie een drietal openbare regionale bijeenkomsten belegd.

Op woensdag 3 oktober vond een van deze bijeenkomsten plaats in het Stedelijk Lyceum aan de Henegouwenlaan.
Helaas is er amper ruchtbaarheid gegeven aan deze werkbezoeken en hoorde de afdeling Eindhoven pas op 2 oktober dat er de volgende dag een bijenkomst was in Eindhoven.
Twee bestuursleden van de SP hebben zich nog kunnen vrijmaken en hebben bijgevoegd verslag gemaakt. Het geeft hun persoonlijke mening weer.

Lees ook: Weer Samen naar School in het VMBO mislukt, maar misschien nieuwe perspectieven door Natuurlijk Leren