Lid SP-fractie verlaat Eindhovense gemeenteraad, Omzettingen in commissiebezetting

8 september 2007

Bart van Kent, lid van de Eindhovense SP-fractie, zal de Eindhovense gemeenteraad per 1 oktober 2007 verlaten. Hij is fractiemedewerker van SP - 2de Kamerlid Ulenbelt geworden. Het combineren van de nieuwe baan en het raadslidmaatschap is onmogelijk gebleken. De keuze viel uit ten gunste van de nieuwe baan. De persoonlijke leefsituatie van Bart van Kent versterkte deze keuze.

Bart van Kent zal in de Eindhovense gemeenteraad worden opgevolgd door Carin van de Crommert, die ook in het verleden al raadslid geweest is.

De Eindhovense SP betreurt het vertrek van Bart van Kent, maar meent dat dit vertrek een hoger belang dient. De SP heeft het volste vertrouwen in Bart van Kents opvolgster.

Het vertrek van Bart van Kent leidt tot enkele verschuivingen in de commissies. Daarbij verschijnen er twee nieuwe SP-ers in het raadswerk.

• Allereerst gaat Bianca van Kaathoven uit de commissie Wonen en Ruimte en in de commissie – Don. Zij wordt o.a. woordvoerder voor de WMO.
  • Carin van den Crommert blijft in de commissie Wonen en Ruimte, en gaat ook in de commissie – Merriënboer zitten.
  • Jan van Erp gaat de SP in de commissie Wonen en Ruimte versterken. Hij stond op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen en mag zodoende als niet-raadslid in de commissie zitten. Jan van Erp doet wijkopbouwwerk in Dordrecht.
  • Ook Jan Tienkamp gaat op dezelfde basis in de commissie zitten, namelijk in de commissie – Jeugd en Gezin enz (Mittendorff). Jan is Projectleider Discriminatie Zuidoost Brabant bij Lumens (bij velen nog bekend als Loket W).

De fractie is blij met deze kwalitatieve en kwantitatieve versterking.