Fantastische verkiezingsuitslag!

9 maart 2007

Fantastische verkiezingsuitslag!

En opnieuw is het ons gelukt! Weer is de SP de grote winnaar van de verkiezingen! Na een fantastische campagne ziet de Brabantse fractie het zetelaantal groeien van 6 naar 12, en dit is nog meer dan op het eerste gezicht lijkt: het totale aantal zetels gaat namelijk terug van 79 naar 55!
Wij feliciteren de hele Statenfractie en in het bijzonder Marijke Kamphorst en Willemieke Arts, onze Eindhovense Statenleden.

De SP-Eindhoven bedankt iedereen die meegeholpen heeft om de campagne tot een succes te maken, er is weer volop gefolderd, sponzen gedeeld en vooral gesprekjes gehouden met geïnteresseerde mensen. Op de laatste zondag voor de verkiezingen hebben we het dropspel gespeeld in onze kraam in het centrum, hoofddoel was het praten met mensen, maar het was ook gewoon leuk. Uitgaande van het gegeven dat een mens een derde deel van zijn inkomen aan de belasting ‘schenkt’, kreeg ieder die wilde drie dropmunten: twee om op te eten, één om te besteden aan een doel dat hem of haar het meest ter harte ging. De 652 deelnemers doneerden 210 keer een dropje voor de jeugdzorg, 157 keer voor energiebesparing en 138 keer voor openbaar vervoer.

En toen de dag van de verkiezingen, ’s avonds vertrok een uitgelaten gezelschap naar Den Bosch, daar was de verkiezingskoorts beter voelbaar. Een geweldige avond: zoals gezegd 12 zetels in de Staten en een geweldige uitslag voor Eindhoven: 24.7% van de kiezers stemde SP. Wat op 22 november een telfoutje bleek, is nu echt waar: in Eindhoven kregen we meer stemmen dan de andere partijen.