SP stelt vragen aan College n.a.v. Pluspuntonderzoek

3 januari 2007

SP stelt vragen aan College n.a.v. Pluspuntonderzoek

De SP-raadsleden Gerard en Batenburg hebben naar aanleiding van het SP-onderzoek bij Pluspunt. Daarin wordt de samenvatting gegeven, die elders op de site te zien is. Beide raadsleden spreken het College aan op de punten scholing en Ergon.

Wb de scholing willen ze van het College weten of de indruk, dat het scholingsaanbod van Pluspunt verbeterd is, juist is en het gevolg van beter beleid. Ook willen ze op de hoogte gebracht worden van de resultaten van het “rugzak-experiment” door de Sociale Dienst, waarin uitkeringsgerechtigden zelf mochten kiezen waaraan ze hun reïntegratiebudget uitgaven. Volgens de berichten gaat dat geld bij een vrije keuze naar opleiding en niet naar reïntegratiebedrijven.
Over de Ergon willen beide weten in hoeverre de WWB toestaat om extra Ergonplaatsen in te kopen voor IDers, WWBers, etc, en of dat blijvend of tijdelijk is. Als het tijdelijk is, dan wil de SP weten hoe gegarandeerd wordt dat de eigenlijke doelgroep van de Ergon daar niet de dupe van wordt. Overigens is de SP op zichzelf niet tegen inschakeling van de Ergon bij een nieuwe kans voor deze doelgroepen.

Lees hier de volledige vragen