Nieuw ROOD in Eindhoven!

27 januari 2007

Nieuw ROOD in Eindhoven!

Op de ROOD ledenavond in Eindhoven kwamen maar liefst 13 enthousiaste roders. Na een voorstelrondje werd al snel duidelijk dat deze roders niet alleen voor kennismaking en een drankje naar het partijhuis waren gekomen.

Na kort te hebben stilgestaan bij het rijke actieverleden van ROOD Eindhoven, de landelijke organisatie en de afdeling was het tijd om plannen te maken.

Met o.a de volgende actie ideeën gaan we 7 februari aan de slag: de huisjesmelkerverkiezing, deurbeleid binnen de horeca, verhoging van de rente over de lening van de studiefinanciering, de leegstand van gebouwen rond Eindhoven Airport en natuurlijk de positie van de SP in de Provincie en 1ste kamer: De Provinciale statenverkiezingen!

De nieuwe roders konden natuurlijk niet naar huis gaan met een lege agenda.

De afdeling heeft samen met 3 ROOD leden een politiek café georganiseerd op 1 februari over het nieuwe leren binnen het MBO en HBO. Op deze avond zullen A. Verbruggen (Beter Onderwijs Nederland) Jasper van Dijk (2de kamerlid SP) N. Verbraak (Raad van Bestuur Fontys) F. Hengeveld (Raad van Bestuur ROC) A.Sadat (Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs) A. van Nie (Algemene Onderwijs Bond) spreken. (meer informatie via: www.eindhoven.sp.nl/agenda)

Ook hadden we een Lagerhuis debat over klimaatsveranderingen in de aanbieding op 27 februari.

Zo zijn de nieuwe roders meteen met flyers, posters en 3 afspraken en heel veel plannen van start gegaan.

Houd ROOD Eindhoven in de gaten, want er staat een hoop te gebeuren!

Voor vragen, bel Bianca of Bart
Bart: 06-24198969