HOERA!!?? 1e overwinning op uitbreiding Thermae Son.

25 september 2006

HOERA!!?? 1e overwinning op uitbreiding Thermae Son.

De gemeente Son en Breugel wil een sporthal bouwen op sportpark De Gentiaan. Daarmee ondermijnt ze de plannen van Thermae Son dat in het gebied De Sonse Bergen onder meer een sporthal en een hotel wil bouwen.

De heer van Santfoort, de eigenaar van Thermae Son, wilde subsidie van de gemeente omdat die dan zelf geen hal hoefde te bouwen. Nu hij deze subsidie niet zal ontvangen zijn de bouw van de sporthal, ijsbaan en kano opstap van de baan! Van Santfoort heeft echter al aangegeven zich dan te gaan inzetten voor de bouw van een hotel.

Het actiecommittee "Red de Sonse Bergen" zet de strijd voort, omdat ze faliekant tegen iedere vorm van bebouwing van het gebied zijn. Zo zal de geplande protest-wandeling op 1 oktober gewoon door gaan, (Zie onze agenda). Of in de woorden van Toine Buytels van het actiecommittee: "We zijn al een heel eind, maar we houden er pas mee op als ALLE plannen van tafel zijn!"