Nieuw Eindhovens bestuursaccoord verwerf veel steun

27 april 2006

Nieuw Eindhovens bestuursaccoord verwerf veel steun

De presentatie van het bestuursaccoord van PvdA, CDA en SP aan de gemeenteraadsvergadering van 24 april verliep goed. Het stuk kreeg uiteindelijk de steun van de drie indienende partijen, en daarnaast ook van het OuderenAppel, de Christenunie, de Stadspartij en Groen Links. Alleen het blok ter rechterzijde stemde tegen: VVD, Leefbaar Eindhoven en de LPF.

De redevoering van fractievoorzitter B.Gerard kunt u hier lezen. Gerard was in zijn reactie opzettelijk ook af en toe kritisch, omdat de SP weliswaar een van de ondersteunende partijen is en zelfs een meer dan evenredige invloed gehad heeft op de tekst, maar anderzijds uiteraard ook het nodige heeft moeten slikken, met name van het CDA. Dat was al bij voorbaat te verwachten. In zijn tekst steunt Gerard aan de ene kant het akkoord met kracht, en bewaart hij er aan de andere kant bewust enige afstand toe.

De presentatie van het wethoudersteam leidde in de gemeenteraad tot veel waarderende woorden, en verder tot geen enkele wanklank