Winnaar Tomaatmand

29 maart 2006

Winnaar Tomaatmand

Bij het startsein van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op Vrijdag 17 februari werd er een goedgevulde mand met allerlei artikelen die te maken had met ‘de tomaat’ verloot. Deze mand werd gewonnen door een klein meisje dat het juiste lot trok.
Tevens kon men raden naar het juiste percentage stemmen dat de SP zou behalen met de gemeenteraadsverkiezingen, waarbij een tweede mand was te winnen. De winnaar zou ná 7 maart bekend worden gemaakt.

De Tomaatmand wordt aan de familie Minten overhandigd

Het doet ons genoegen te melden dat de Familie Minten (een trouw SP lid) het dichtst bijzijnde percentage getal heeft ingevuld. Heinz en Ria Minten uit Valkenswaard zijn zeer creatieve mensen en natuurlijk moesten wij even binnenkomen om de schilderijen en houtsnijwerk van Heinz Minten te bewonderen. We betraden een waar museum van kunstwerken door deze beide mensen gemaakt.

Ria is een ware kunstenares in het kantklossen. Vol bewondering keken we naar de vele schilderijen, objecten en andere kunstwerken die zij en haar man samen hebben gemaakt. Naar de vele kantklos creaties waarvoor Heinz de patronen ontwerpt en naar de prachtige ornamenten van hout. In hun samenspel ontstaan zo de prachtigste kunstwerken.

Het gilet van Ria Minten

De foto van Ria Minten toont haar vaardigheid in het kantklossen door het gilet dat zij draagt. Het ontwerp is gemaakt door Heinz en geklost door Ria.

Woensdag 15 maart werd de goedgevulde tomatenmand uitgereikt aan de Fam. Minten. De mand werd overhandigd door afdelingsvoorzitter Marijke Kamphorst.

Fotografie en verslag van: Mieke Batenburg.