De SP op de TV – versie 2

12 februari 2006

De SP op de TV – versie 2

Deze informatie is onder voorbehoud, aangezien er nog al eens wat verandert.

Royaal/TV 10 heeft een persoonlijk portret gemaakt van SP-lijsttrekker B.Gerard. Het is te zien op woensdag 01 maart in het programma Belleke Trekken van Theo Erkens. Dat wordt uitgezonden op de even uren. Eerdere informatie over het tijdstip van uitzenden bleek, buiten onze schuld, onjuist.

Op donderdag 16 februari discussieert de locale politiek in de Stadssociëteit Transmissie over sport en economie; kunst en cultuur; veiligheid en integriteit. Dit in een barend & van Dorp – achtige setting met Hans van den Oord (ambtenaar) en Hans Matheeuwsen (Eindhovens Dagblad) in die rollen. Jan Mulder wordt gespeeld door Beursgebouw-directeur Chris Aelberts. Gasten zijn: ex-PSV voorzitter Harrie van Raay; Effenaar-directrice Appelboom; en oud-hoofdcommissaris Raeven. Tussendoor de band De Kemphanen.
Het debat (waaraan voor de SP wordt deelgenomen door lijsttrekker B.Gerard) wordt opgenomen door Royaal TV en uitgezonden op zondag 19 februari, in elk geval ’s avonds op de hele even uren en mogelijk ook overdag op de even uren (de informatie is niet altijd even duidelijk). Op de dagen erna vinden herhalingen plaats.

Dan zijn er op 1; 8; en 15 februari debatten met lijsttrekkers uit Eindhoven, Helmond, Valkenswaard en Veldhoven over locale zaken met een regionale uitstraling. Deze debatten vinden plaats in Inspiration Point in Valkenswaard. SP-lijsttrekker B.Gerard komt aan de beurt op 8 februari. Ook deze debatten worden uitgezonden door RoyaalTV. Het debat van de Eindhovense politici wordt uitgezonden op maandag 20 febr., op alle even uren. Omdat er 15 Eindhovense lijsttrekkers zijn, worden er twee blokken uitgezonden. De SP zit in het 2de blok, maar de blokken worden om en om uitgezonden.

Op maandag 13 februari vind het Politieke Café plaats van de Meijerijsche Vereniging, die vooral leden uit het zakenleven telt. Voor de SP spreekt daar Ans Heesterbeek. Dit debat wordt live uitgezonden op de radio van de lokale omroep.
Aanvang 19.30 uur.