De SP op de TV

18 januari 2006

De SP op de TV

Royaal/TV 10 heeft een persoonlijk portret gemaakt van SP-lijsttrekker B.Gerard. Het is te zien op woensdag 01 februari. De precieze tijden worden nog bekend gemaakt, maar in beginsel op 10 minuten over de meeste uren tussen 11 en 23 uur. De uitzending wordt herhaald op za 04 febr. om 20.10 en zondag 05 febr. om 09.10 uur.

E-TV heeft het programma Stadhuisplein 1 opgenomen. Daarin een gesprek over de heden en verleden van de gemeentepolitiek en de verkiezingen tussen Marcel van Bussel (Leefbaar Eindhoven) en SP-lijsttrekker B.Gerard. Tevens bemoeien beide zich met de twee andere thema’s, die aan bod komen: hoe mooi of hoe erg zijn de grote rode letters op de Media Markt, en hoe het verder moet met het Eindhovense coffeeshopbeleid.
Dit programma wordt uitgezonden op zondag 22 januari, om 19.00; 21.00; 23.00 en 01.00 uur op de lokale omroep.

Op donderdag 16 februari discussieert de locale politiek in de Stadssociëteit Transmissie over sport en economie; kunst en cultuur; veiligheid en integriteit. Dit in een barend & van Dorp – achtige setting met Hans van den Oord (ambtenaar) en Hans Matheeuwsen (Eindhovens Dagblad) in die rollen. Jan Mulder wordt gespeeld door Beursgebouw-directeur Chris Aelberts. Gasten zijn: ex-PSV voorzitter Harrie van Raay; Effenaar-directrice Appelboom; en oud-hoofdcommissaris Raeven. Tussendoor de band De Kemphanen.
Het debat (waaraan voor de SP waarschijnlijk wordt deelgenomen door lijsttrekker B.Gerard) wordt opgenomen door Royaal TV en uitgezonden op zondagavond 19 februari, met herhalingen daarna.

Dan zijn er op 1; 8; en 15 februari debatten met lijsttrekkers uit Eindhoven, Helmond, Valkenswaard en Veldhoven over locale zaken met een regionale uitstraling. Deze debatten vinden plaats in Inspiration Point in Valkenswaard. SP-lijsttrekker B.Gerard komt aan de beurt op 8 februari. Ook deze debatten worden uitgezonden door RoyaalTV. Wanneer, dat is nu nog niet bekend.