3VO – rapport uitgebracht over fietssituatie in Winkelcentrum Woensel

31 augustus 2005

3VO – rapport uitgebracht over fietssituatie in Winkelcentrum Woensel

SP-fractievoorzitter B.Gerard heeft vragen gesteld, en oplossingssuggesties igediend, over de situatie in het Winkelcentrum Woensel voor fietsers. De kritische vragen blijken door velen gedeeld te worden.

Nieuw is dat op privé - initiatief van een Eindhovense mevrouw de landelijke vereniging 3VO (de verkeersveiligheid-vereniging) een consulent gestuurd heeft. Het advies van deze consulent is zeer onlangs in bezit van de SP gekomen. Hoewel 3VO en de SP absoluut niet van elkaars inspanningen op de hoogte waren, zijn diagnose en oplossingsrichting inhoudelijk bijna gelijkluidend.
Gerard heeft verzocht om de situatie in het Winkelcentrum Woensel voor fietsers regulier te agenderen voor de raadscommissie Ruimtelijke Pijler van 7 sept. Met de herbestrating van het parkeerterrein moet nog worden begonnen, en twee van de drie suggesties van Gerard zijn eenvoudig en zonder grote meerkosten in die herbestrating te verwerken.

Inmiddels heeft de commissievergadering plaatsgevonden. De voorstellen van Gerard worden gevoegd bij het rapport van 3VO en de evaluatie met de winkeliers, en zullen leiden tot een nieuw voorstel. Binnenkort meer.