Nieuws, september 2021

16 september 2021

SP Eindhoven trekt de buurten in

Foto: SP

Na de wijken Bennekel en Lievendaal gaat SP Eindhoven op 2 oktober naar de wijk Drents dorp. De SP leden treden in gesprek met de bewoners om te horen wat er leeft in de buurt. Het kan bijvoorbeeld gaan over een speelplaats voor kinderen of over gebreken in de sociale huurwoning.

16 september 2021

Jannie Visscher gaat in debat tijdens het vredesdebat

Foto: SP

Tijdens de vredesweek Eindhoven (12 t/m 26 september 2021) vindt het vredesdebat op 23 september om 19:00 plaats. Op het thema "inclusieve samenleving" zal Jannie deelnemen namens de SP.

15 september 2021

Stadhuis toegankelijk voor iedereen!

Foto: SP Eindhoven

Sinds een verbouwing is het stadhuis nu al maandenlang slecht toegankelijk voor mensen in een rolstoel of scootmobiel. De SP-fractie wil dat dit probleem heel snel wordt opgelost zodat alle mensen, met of zonder beperking, weer gemakkelijk het stadhuis in en uit kunnen. En zonder dat ze daarvoor de hulp van een ander nodig hebben.

15 september 2021

Stop Kernwapens, kom 25 september naar de Manifestatie in Volkel

De spanningen in de wereld nemen toe. Grote landen bereiden zich serieus voor op nucleaire herbewapening. De VS willen hun kernwapens in Nederland vervangen. Met de F-35 moet er volgend jaar een nieuwe bom in vliegbasis Volkel komen, als vervanging voor de F-16. Datzelfde gaat ook in België, Duitsland, Italië en Turkije gebeuren.

13 september 2021

Thema-avond: "Marktwerking uit de zorg, te beginnen in de gemeente"

Foto: SP

Als SP kennen we maar al te goed de nadelen van de marktwerking in de Zorg - ook op gemeentelijk niveau. In Heerlen en Zutphen zijn SP wethouders aan de slag gegaan om de marktwerking uit deze tak van de zorg te halen: Als bv. de thuiszorg zonder winstopmerk door de Gemeente wordt georganiseerd, biedt dit voor medewerkers als cliënten meer vastigheid en zekerheid.

8 september 2021

Twee bijzondere Eindhovenaren

Foto: SP

Twee Eindhovenaren zijn finalisten in de verkiezing “Mister Senior Netherlands”. Jacinto Zimmerman en Ricardo Rinkel. De SP organiseerde een ontmoeting met beide heren in de raadszaal van het stadhuis.