Eerste bijeenkomst Actiecomité Huuralarm

25 mei 2013

Eerste bijeenkomst Actiecomité Huuralarm

Op woensdag 22 mei heeft het Actiecomité Huuralarm haar eerste overleg gehad in het Wijkcentrum Woensel West aan de Wattstraat. Het actiecomité werd op 3 mei opgericht tijdens de openbare avond van SP-Eindhoven over ‘De toekomst van de huursector’ waar de nare gevolgen van het Woonakkoord werden besproken.

In het wijkcentrum gingen elf personen, mensen van de huurdersvertegenwoordigingen van Woonbedrijf en Domein, een lid van de bewonerscommissie van de Vlinderflats, een lid van Stichting VAC, de voorzitter van Stichting Wijkoverleg Lievendaal, de regioconsulent van de Woonbond en enkele reguliere huurders, voortvarend aan de slag.

Er werd natuurlijk gesproken over ontstane oneerlijke situaties als gevolg van Woonakkoord, maar vooral over hoe het comité eruit moeten komen te zien en wat de doelen en de middelen zijn. Er werd direct vorm gegeven aan een actie die op korte termijn gerealiseerd gaat worden.

Het ultieme doel van het comité is natuurlijk het Woonakkoord van tafel gooien, en de actiegroep zal er alles aan doen om dit doel te bereiken.

Aanstaande woensdag, 29 mei om 19.30 uur is het tweede overleg. Dit wordt gehouden in de kantoorlocatie van Stichting Huurdersbelangen Woonbedrijf aan Hemelrijken 171 te Eindhoven.

Op zeer korte termijn kunnen we hier dus meer van verwachten. Houdt het goed in de gaten.

Marcel Lathouwers
Commissielid SP Eindhoven